Friday, April 30, 2010

najmi vs corby?

hye there ..

today im trying to wake up early, dengan harapan nak jadi manusia yang baru la katakan. cam hampeh jer..

talked wif ku najmi dalam sejam dua b4 tido tu rasa cm best plak. He always there when i need 'my crying shoulder'..shoulder? haha.. gayut jer weh, so its like 'my crying handphone' jer kot.pelik jgk, bila aku ade problems jer, he will call me. good timing la kiranya.. thanks bro .. ~

cakap2 with him pasal nak cr keje overtime cuti nanti. at first dia cakap ade, then i mmg serunut sgt dh la nak apply for the job. tp ble dia suh isi borang segala bagai, terpikir jugak la ape benda keje dia ni ng bg aku kn? when i asked him about the salary, (biasala, kalo da nama materialistik kn?) he asked me back.. "berapa awak nak?" eh eh, ni mmg da cukup bagus, employees boleh demand gaji.. ati time tu mmg dah melonjak2 gembira, terbayang corby depan mata (tu la tujuan keje yg sebenarnya, nak bli corby..ngehngeh).. pastu si najmi ni tambah plak yang nti dia nak anta aku pegi bengkel dlu, br leh kje.. kat mana?? kedah dia cakap.. jauh sioot.. time ni x syak pape lagi kan, ati tgh berbunga2.. tp bila dia cakap " cepatla, bape installment yg awak nak saya bg ni?.. sy bayar skali seumur idup jer tau"...

cccchhhhhhuuuuuuuupppppp ~!!

Seumur idup jer? watdehel.. dah la nak kje tu kna pegi kursus bagai, bayar skali jer?? mana bley itu macam bro..

sesaat kemudian dah dgar dia gelak guling2.. OMG ! aku da terperangkap.. tu sme maknanya dia ajak aku kawen la wey !! mmg la installment seumor hidup, tu kan duit hantaran. mane de org bayar duit hantaran bulan2.. patut la dia tanya aku nak gaji berapa.. spatutnya aku letak jer trus 15 ribu, tgk brani ke tak.. yang pasal anta kursus kt kedah tu plak, dia nak anta aku jumpa mak bapak dia la, lupa plak dia budak kedah...

addoiiiyaa!! aku btol2 dah terkena mlm td.. tp maybe tu cara dia nak bg aku gelak n hepi balik kn? bijak jugak kadang cara si najmi nih nk tackle ati aku.. haisshh, bertahan la hati, jangan lembut sgt.. Si pelik tu kadang2 bikin ati runsing ajer.. katanya blajar smpai tahap spm jer, tp keje construction cm besar2 plak. dh la tu perjalanan idup student uitm sme dia tau.. aku cuti bile, masuk sem balik bila, bile aku blaja, tempoh blaja aku lama mana.. macam sme benda dah ada dlm kocek dia je.. anak VC uitm kot dia ni.. wakakaka..

hmm.. kondisi ati pagi ni x berapa nak elok sgt la. still lagi terpikir2 hal smalam. tadi pon mintak khidmat nasihat ng kartini, dia pon buntu cmne nak tolong. seems everything berpihak kepada aku, itu yg susah.. xper la belalang, lupakan dulu hal2 tahyul tu.. study account dlu, lpas kita balik umah...

kita.....


ENJOY !!!!


No comments:

Post a Comment