Showing posts with label dia. Show all posts
Showing posts with label dia. Show all posts

Friday, April 30, 2010

najmi vs corby?

hye there ..

today im trying to wake up early, dengan harapan nak jadi manusia yang baru la katakan. cam hampeh jer..

talked wif ku najmi dalam sejam dua b4 tido tu rasa cm best plak. He always there when i need 'my crying shoulder'..shoulder? haha.. gayut jer weh, so its like 'my crying handphone' jer kot.pelik jgk, bila aku ade problems jer, he will call me. good timing la kiranya.. thanks bro .. ~

cakap2 with him pasal nak cr keje overtime cuti nanti. at first dia cakap ade, then i mmg serunut sgt dh la nak apply for the job. tp ble dia suh isi borang segala bagai, terpikir jugak la ape benda keje dia ni ng bg aku kn? when i asked him about the salary, (biasala, kalo da nama materialistik kn?) he asked me back.. "berapa awak nak?" eh eh, ni mmg da cukup bagus, employees boleh demand gaji.. ati time tu mmg dah melonjak2 gembira, terbayang corby depan mata (tu la tujuan keje yg sebenarnya, nak bli corby..ngehngeh).. pastu si najmi ni tambah plak yang nti dia nak anta aku pegi bengkel dlu, br leh kje.. kat mana?? kedah dia cakap.. jauh sioot.. time ni x syak pape lagi kan, ati tgh berbunga2.. tp bila dia cakap " cepatla, bape installment yg awak nak saya bg ni?.. sy bayar skali seumur idup jer tau"...

cccchhhhhhuuuuuuuupppppp ~!!

Seumur idup jer? watdehel.. dah la nak kje tu kna pegi kursus bagai, bayar skali jer?? mana bley itu macam bro..

sesaat kemudian dah dgar dia gelak guling2.. OMG ! aku da terperangkap.. tu sme maknanya dia ajak aku kawen la wey !! mmg la installment seumor hidup, tu kan duit hantaran. mane de org bayar duit hantaran bulan2.. patut la dia tanya aku nak gaji berapa.. spatutnya aku letak jer trus 15 ribu, tgk brani ke tak.. yang pasal anta kursus kt kedah tu plak, dia nak anta aku jumpa mak bapak dia la, lupa plak dia budak kedah...

addoiiiyaa!! aku btol2 dah terkena mlm td.. tp maybe tu cara dia nak bg aku gelak n hepi balik kn? bijak jugak kadang cara si najmi nih nk tackle ati aku.. haisshh, bertahan la hati, jangan lembut sgt.. Si pelik tu kadang2 bikin ati runsing ajer.. katanya blajar smpai tahap spm jer, tp keje construction cm besar2 plak. dh la tu perjalanan idup student uitm sme dia tau.. aku cuti bile, masuk sem balik bila, bile aku blaja, tempoh blaja aku lama mana.. macam sme benda dah ada dlm kocek dia je.. anak VC uitm kot dia ni.. wakakaka..

hmm.. kondisi ati pagi ni x berapa nak elok sgt la. still lagi terpikir2 hal smalam. tadi pon mintak khidmat nasihat ng kartini, dia pon buntu cmne nak tolong. seems everything berpihak kepada aku, itu yg susah.. xper la belalang, lupakan dulu hal2 tahyul tu.. study account dlu, lpas kita balik umah...

kita.....


ENJOY !!!!


Wednesday, October 21, 2009

happy cupcakes !

waaa... today was my happy day ! setelah sekian lama dok plan nk bg suprises kat mamat-hati-kentang tu, br td terlaksana.. br td benda yang aku n this little cute girl dok rancang berminggu2 lamanya, terjadi dengan jayanya.. siapa mamat-hati-kentang tuh x yah la korang tau sbb rasanya korang da tau pon..

so..ini la benda yang dimaksudkan... tadaaa !!!



cantek tak cupcakes ni..? walaupon agak simple, tp cute kn? letih weh nk pilih n buat sme plan tau tak..? kul 4 pg pon still berdiskusi ng this little cute girl..ye la, buat pesanan jarak jauh mane x lecehnya.. design pon men pilih ikut facebook.. order pon ikut facebook..bayar je guna maybank2u..

haaa.. ni la a little cute girl yang banyak menabur jasa dlm plan td.. thanks a lot to u yna.. really appreciated ur kindness. pasni if ada pape nk i tlg, bgtau je.konfem i akan tlg u x kisah pn dlm ape bentuk pertolongan..(aik,terbagi pesanan kat dia lak)



kesian plak kt yna ni..pdahal aku mintak dia tlg orderkan je, tp dia ni baek ati sgt mengofferkan diri nk mendeliverykan cupcakes to mamat-berhati-kentang. spatutnya cupcakes tu akan dihantar smalam (ari selasa).. tp ade hal sket so postponed mlm td.

mulanya nk suh je yna ni anta kat ofis mamat-berhati-kentang tu tp xleh plak sbb yna hanya free malam je.dia pon still blaja lg,junior aku plak tu :)..so nak x nak kena la anta kt umah dia kt sh alam sec8.masalah nya aku xde alamat dia, aku knal umah je. cmane nk xplain kt yna. nasib bek la time tgh buntu tuh, dtg sorang kawan lama yang jugak kawan kpd mamat-berhati-kentang tu memberi pertolongan. dia ni pon mengofferkan diri untuk menghantar cupcakes ke umah mamat-berhati-kentang. eh ni la dia kawan yang dtg dlm kesempitan tu ..


nama dia ni mohd shahrul amin..ala,ayah dia glamer sgt bila time raya,slalu masuk tv..haha ayah dia nama solah tu, ketua jpj..mesti korg knal la muka ayah dia (xkan la nak kna upload muka ayah dia gak kot)..so yna pegi anta kn cupcakes dekat amin, pastu amin plak trus g anta cupcakes kat mamat-berhati-kentang tu.. gile sadis aku time tu.kawan2 jugak la yang byk tolong kn..?

especially to yna, kitorg pnah ade perselisihan paham dlu..actually bukan salah kitorg pon, salah org len tp kitorang la jd mangsanya.Tp Tuhan tu maha kaya, kalo kita x penah buat salah, kenapa nak berdendam kan. so between aku n yna, mmg da clean n clear skang ni.aku agak terkilan jgk la sbb aku x pnh knal yna ni dlu, tp tiba2 jer terjebak plak dlm lovestory dia.tu dlu la, nasib bek aku cepat sedar..kalo x maunya si yna tu benci aku slamanya..so, watch out 'the man' outside!! (kamu mungkin tau yang saya maksudkan mmg kamu). for this time, i will do anything to make sure yna get her happiness sbb she deserves it..! dun worry yna, im by ur side skang ni.

so tu je la benda yg happy untuk aku.. kalo mamat-berhati-kentang ni x sedar2 lagi ape yang dh aku buat kat dia, tunggu mase jer la aku nak angkat kaki..haish, plleeeeaaassee laa..(tp td agak terharu jgk la dgr dia terharu sbb 1st time pompuan bt cmtu kt dia.aper ar,aku pon xpnah ade laki yg buat cmtu..!)

skarang ni dah boleh tido nyenyak2..

p/s : kek tu sgt sedap bak kata amin n mamat tu sdiri.. dah la sgt comel, sedap n x muak.. so yna leh la bukak bisnes pasni.. tp kna la blaja hafal jalan2 kat sh alam.punya la susah dia td,cr jalan smbil on phone ng aku.bukan berguna pon,aku mane hafal jalan2 kt sh alam tu.

p/s/s : si amin ni plak dok sibok nk knal ng yna.berkenan dia ckp.. n yna plak bersetuju nk knal2 ng amin..hahaha, senang keje aku..

sayang kamu siti nur salina bt sulaiman dan mohd shahrul amin b solah.. <3 !!


Monday, October 12, 2009

the numbers and the person

hi there!! baru je smpai dr airport kb.. beg pon baru je letak dlm bilik, terus online.hehe, sangat sangap untuk bersosial ketika di kuala lumpur. kini baru ku sedar, aku dan dunia siber mmg tidak boleh dipisahkan.. :P



i have a lot lot lot of things to tell you. But, this 'one thing' btol2 mencabar hati aku skang ni. i don know why, and what happen to my heart.aku..aku.. aku miss him.. a lot..! dats y la i dont want to spend a lot of time with u.. my 3 days with u sangat lah menguji ketahanan perasaan aku..and at last, aku tewas..


shuuuhh..shuuhh..please stay away from me, jejaka 6606..!

Sunday, August 30, 2009

entry geli 1

attention : sekiranya anda seorang ibu mngandung, mempunyai paras kolesterol yang rendah, mempunyai simptom2 h1n1, sila jangan teruskan bacaan anda kerana dikhuatiri akan memudaratkan lagi kesihatan anda itu.
ketika ini, saya secara tiba2 aja seperti terindukan jejaka 6606.adeh, ni sume gara2 stay-up bersama smlm semata2 kerana arsenal vs m.u..da la kalah, ceh merugikan je sokong arsenal..bak kata si jejaka 6606, " the gunners never gunned down"..haprak dowh..hahaha.. nasib bek la aku x tunggu smpai game abis, esok tu skolah wey!
tu jer la hapdet untuk mlm ni..wahai jejaka, sila take note ye..dan sila sembuh cepat dan boley la koling2 i lagi yeh laling.. (nak muntah? silakan ke tandas.tapi pastikn yg pompuan masuk tandas pompuan dan sebaliknya)
sesapa yang sokong man U, tahniah atas kejayaan anda semalam. tp xpe, arsenal akan terus berjuang okeh..:P..stakat 2-1 jer.. rileks2..bkn 10-1 pon..wakakakambingurunegerindia..

Sunday, August 2, 2009

kebahagiaan itu adalah hakiki..

I opened my wallet and i find it empty,reached into my pocket and found a few coins,searched my heart and i found u!!..then i realized how rich i am..
This quote was taken from one of my best buddy, mohd azam in his facebook's status.. I like his status, i mean this quote laa.. interesting kn?
Yes, sebenarnya kita akan btol2 kaya bila ada seseorang yang mengambil berat di dalam hati. Duet harta benda tu kn x penting. Yang penting adalah kebahagiaan. Siapa kata duet boleh beli kebahagiaan? mungkin la duet boleh memberi kebahagiaan.. tp duet jugak la yang boleh merosakkan kebahagiaan..
Ada sesetengah laki ni merasa kerdil bila dia x berduet, x berharta dan x mempunyai rumah. adakah ini sebenarnya ukuran untuk merasa bahagia dan membahagiakan seseorang? Kalo xde kereta xboleh hidup ker? x boleh ker nak berjalan naek motor jer? sampai jugak kan.. kalo xde duet, maksudnya mengharapkan duet gaji ikut bulan tuh x leh membahagiakan ker? nak kena ada duet bergunung2 baru boleh bahagiakan orang? kalo xde rumah sendiri, dudok rumah keluarga, xboleh bahagia ke? x pon kalo cr je rumah sewa, biarla kecik dan kurang selesa untuk permulaan, x boleh membahagiakan orang ker?
xsemua perempuan meletakkan syarat untuk berkahwin dgn seorang laki tu mestilah mempunyai kereta, rumah dan duet beribu riban. Cukuplah sekadar cukup makan dan pakaian. Apa yang penting, ada seseorang lelaki yang boleh membimbing dan melindungi. itu sudah cukup.Bila dah kahwin, kumpullah harta bersama2. harta sepencarian itu kan lebih berkat dan nikmat? tidakkah seronok melihat keluarga kita itu berkembang hasil dr titik peluh bersama? Tidak perlu untuk merasa rendah diri bila seorang perempuan itu lebih bernasib baik dr anda. Kenapakah tidak terfikir oleh kamu untuk bersama2 mempunyai nasib yang baik? Cukuplah kalau anda mempunyai pekerjaan tetap dan halal. itu sudah memadai untuk kami..untuk aku sebenarnya..tapi anda kaun lelaki tidak faham bukan?
Aku? Aku rela berkahwin dengan seseorang miskin, daripada seseorang yang berharta tapi tidak merasa akan nikmat kehidupan. sibuk sgt mencari duet sehinggakan lupa dunia ini hanya sementara.duet, harta, rumah, kereta tidak akan ikut masuk ke dlm kubur, hanyalah kebaikan yang boleh dibawa. Aku lagi rela tinggal di rumah kayu dan usang daripada tinggal di rumah sebesar istana tetapi pada hakikatnya kosong.. Aku rela hidup umpama kais pagi makan pagi kais petang makan petang daripada hidup dikelilingi makanan sentiasa kerana dengan cara itu aku akan lebih menjadi seorang yang bersyukur dan tidak membazir.Walaupun kita ini miskin harta, tapi kita tidak miskin kasih sayang.
Aku bercakap berdasarkan pengalaman. Bukan sengaja untuk menjatuhkan maruah sesiapa tapi untuk berkongsi pendapat dan pandangan semata2. ketahuilah bahawa lelaki tersebut, anda tetap yang terbaek pernah ku miliki. berbahagia lah anda seperti mana kehendak anda selama ini. aku hanya akan memerhati dr jauh.
p/s : apa kau merepek nih wahai syaitan?