Showing posts with label orang. Show all posts
Showing posts with label orang. Show all posts

Sunday, August 2, 2009

kebahagiaan itu adalah hakiki..

I opened my wallet and i find it empty,reached into my pocket and found a few coins,searched my heart and i found u!!..then i realized how rich i am..
This quote was taken from one of my best buddy, mohd azam in his facebook's status.. I like his status, i mean this quote laa.. interesting kn?
Yes, sebenarnya kita akan btol2 kaya bila ada seseorang yang mengambil berat di dalam hati. Duet harta benda tu kn x penting. Yang penting adalah kebahagiaan. Siapa kata duet boleh beli kebahagiaan? mungkin la duet boleh memberi kebahagiaan.. tp duet jugak la yang boleh merosakkan kebahagiaan..
Ada sesetengah laki ni merasa kerdil bila dia x berduet, x berharta dan x mempunyai rumah. adakah ini sebenarnya ukuran untuk merasa bahagia dan membahagiakan seseorang? Kalo xde kereta xboleh hidup ker? x boleh ker nak berjalan naek motor jer? sampai jugak kan.. kalo xde duet, maksudnya mengharapkan duet gaji ikut bulan tuh x leh membahagiakan ker? nak kena ada duet bergunung2 baru boleh bahagiakan orang? kalo xde rumah sendiri, dudok rumah keluarga, xboleh bahagia ke? x pon kalo cr je rumah sewa, biarla kecik dan kurang selesa untuk permulaan, x boleh membahagiakan orang ker?
xsemua perempuan meletakkan syarat untuk berkahwin dgn seorang laki tu mestilah mempunyai kereta, rumah dan duet beribu riban. Cukuplah sekadar cukup makan dan pakaian. Apa yang penting, ada seseorang lelaki yang boleh membimbing dan melindungi. itu sudah cukup.Bila dah kahwin, kumpullah harta bersama2. harta sepencarian itu kan lebih berkat dan nikmat? tidakkah seronok melihat keluarga kita itu berkembang hasil dr titik peluh bersama? Tidak perlu untuk merasa rendah diri bila seorang perempuan itu lebih bernasib baik dr anda. Kenapakah tidak terfikir oleh kamu untuk bersama2 mempunyai nasib yang baik? Cukuplah kalau anda mempunyai pekerjaan tetap dan halal. itu sudah memadai untuk kami..untuk aku sebenarnya..tapi anda kaun lelaki tidak faham bukan?
Aku? Aku rela berkahwin dengan seseorang miskin, daripada seseorang yang berharta tapi tidak merasa akan nikmat kehidupan. sibuk sgt mencari duet sehinggakan lupa dunia ini hanya sementara.duet, harta, rumah, kereta tidak akan ikut masuk ke dlm kubur, hanyalah kebaikan yang boleh dibawa. Aku lagi rela tinggal di rumah kayu dan usang daripada tinggal di rumah sebesar istana tetapi pada hakikatnya kosong.. Aku rela hidup umpama kais pagi makan pagi kais petang makan petang daripada hidup dikelilingi makanan sentiasa kerana dengan cara itu aku akan lebih menjadi seorang yang bersyukur dan tidak membazir.Walaupun kita ini miskin harta, tapi kita tidak miskin kasih sayang.
Aku bercakap berdasarkan pengalaman. Bukan sengaja untuk menjatuhkan maruah sesiapa tapi untuk berkongsi pendapat dan pandangan semata2. ketahuilah bahawa lelaki tersebut, anda tetap yang terbaek pernah ku miliki. berbahagia lah anda seperti mana kehendak anda selama ini. aku hanya akan memerhati dr jauh.
p/s : apa kau merepek nih wahai syaitan?

Friday, July 31, 2009

Wanted!

ni adalah beberapa individu yang dikehendaki setelah sekian lama menghilangkan diri. sesiapa yang ada sebarang maklumat mengenai on individu2 yang berkenaan, sila mampir kepada saya secepat mungkin. Ada sesuatu menanti anda di sana..di sana.. di sana..

  1. Siti Nor Bahirah bt Sheikh Nor Shahidin - kali terakhir dilihat di MRSM Pasir Tumboh pada tahun 2000. Pada awal tahun 2002, dilihat kembali berhubungan secara senyap melalui surat menyurat sehingga hilang secara sah. Difahamkan individu ini pernah melanjutkan pelajaran ke UIA.
  2. Cik Ruswani bt Che Hassan - Kali terakhir dilihat juga di MRSM Pasir Tumboh pada tahun 2001.Tiada maklumat tambahan yang diperolehi lepas tahun itu sehingga sekarang.
  3. Ahmad Shamzari Mohd Nuri - Kali terakhir dilihat di Kota Bharu pada tahun 2002. Menurut sumber2 yang boleh dipercayai, individu ini sudah mendirikan rumahtangga dan sudah mempunyai seorang cahaya mata perempuan (mungkin dah bertambah cahayamata kot skrng ni)

PLEASE..PLEASE ! Sekiranya anda pernah terjumpa, terlihat, terjeling, terpegang, tersentuh, terdengar samada secara lansung atau tidak, secara sengaja atau tidak.. sila hubungi nombor ini.0123406634. Segala jasa baik tuan/puan amatlah dihargai

JASAMU DIKENANG