Showing posts with label kondisi ati. Show all posts
Showing posts with label kondisi ati. Show all posts

Friday, May 21, 2010

mimpi itu keupayaan terindah wanita..



.. buat apa dicerita, bahgia kita rasa ..



.. rahsia kita berdua ..

Friday, April 30, 2010

entry x brapa nak geli..

dear stiletto-yg-x-brapa-nak-letto-sgt,

im so sorry. but i cant managed myself from scolding you. please la, u baek, a very good man but sumtimes ur attitudes lansung tak menggambarkan kematangan u. u buat i rasa menyampah. sorry la, i x sepatutnya ada perasaan cmni. i tatau ! u kan lelaki, u must act like a man. bukan nya lemah macam skarang. im just wondering, dengan prangai u yg skarang ni, boleh ke u nak yakinkan orang lain? lebih2 lagi nak yakinkan i yang memang jenis banyak songeh nih. bukan la i nak cakap yang i nih perfect, tp kena la pandai manage diri sdri.. always looking forward. ni tak, buat benda ikut ati, lepas tu baru la nak nyesal x sudah. pastu nak rosakkan diri sdri, moral down la ..tu la.. kadang2 pening i layan u..

sumtimes i feel likes xde ruang pon untuk i share my problems.. x de peluang pon i nak tgk u nasihatkan i..entah la, mungkin dunia kte berbeza.. tp jurang kte x de la besar sgt pon..try la fix my world wif urs. u asyik nak cakap i nih bnyak pengalaman bercinta. yap ! mmg itu btol. tp tuh bukan alasan la.. bukan nya i bercinta ng laki yang sama. u pon penah bercinta, so blaja la dari pengalaman. perempuan zaman skang bukan cm pompuan zaman dlu laa..

i slalu marah u, slalu tegur u kan? pendek kate, if i call u jer, mesti ade yang x kena. bukan nya skali dua, banyak kali i try myself xnak marah u. tp u tetap je buat benda i x ske. mebi u x alert ng benda2 kecik remeh temeh ni,tp x bg i. i sgt pentingkan benda2 kecik yg org len boleh pandang sebelah mata tu sbb bg i, kecik2 lama2 jd bukit. i arap u pk la apa yg i ckp ni. takkan la u nak kena tegor ng i everyday single second kot. lama2 i boleh dapat darah tinggi tau...

i tau u keje, dunia u nih keje je.. try la explore dunia luar jugak. xde la 'mati' trus kalo tibe2 u ilang kje nanti. bukan i mintak, tp dunia skang makin ari makin maju. kte kna la prepare for the worst. tak semestinya kejayaan ari nih menjamin kejayaan ari esok. banyak cabaran lagi yang tunggu u di masa depan. kalo dugaan2 skang pon u dah nak melatah smpai jd cm org gila, i xtau la cmner u nak hadapi ari2 tua nti.

to be honest wif u, smenjak dua menjak ni i slalu pk nak stop dlu buat smentara waktu ni. sbb u btol2 effect life i. mungkin cuti 2 bulan nih boleh buat kte pk ng keputusan kte nih btol ke tidak. u la yang nak kna pk masak2.. btol ke apa yang u buat ni. i rasa, i akan tangguhkan dlu proposal nak bg kt mama tu. i x yakin.. sorry, but u need to know this. i xnak kte sma2 rosakkan future masing2. i dah x tau cmna nak buat dah. i sendiri keliru.... so please, ble i takder nanti, u pk la baek buruk i. i xnak paksa.. maybe u deserves yang lebih baek, yg lebih menghormati u and yang penting yang lebih paham jiwa u or dalam kata laen yang x lawan u. i ni ske lawan ckp u kan?

i hope u x marah ng pengakuan ikhlas i ni. ari nih je dah banyak kali i tinggi suara kt u kan? sorry, my bad..


psstt : i know u will read my blog. so that's y la i tulis kat cni je. nk sms panjang..

pssst : to kawan bloggers especially kawan2 sktm, jangan nak ngengada jadik paparazzi ke mamarazzi ker nak tanya aku pasal hal nih.. kang aku kepok pale sekor2 kang... garang nih garang... :P

Sunday, August 2, 2009

kebahagiaan itu adalah hakiki..

I opened my wallet and i find it empty,reached into my pocket and found a few coins,searched my heart and i found u!!..then i realized how rich i am..
This quote was taken from one of my best buddy, mohd azam in his facebook's status.. I like his status, i mean this quote laa.. interesting kn?
Yes, sebenarnya kita akan btol2 kaya bila ada seseorang yang mengambil berat di dalam hati. Duet harta benda tu kn x penting. Yang penting adalah kebahagiaan. Siapa kata duet boleh beli kebahagiaan? mungkin la duet boleh memberi kebahagiaan.. tp duet jugak la yang boleh merosakkan kebahagiaan..
Ada sesetengah laki ni merasa kerdil bila dia x berduet, x berharta dan x mempunyai rumah. adakah ini sebenarnya ukuran untuk merasa bahagia dan membahagiakan seseorang? Kalo xde kereta xboleh hidup ker? x boleh ker nak berjalan naek motor jer? sampai jugak kan.. kalo xde duet, maksudnya mengharapkan duet gaji ikut bulan tuh x leh membahagiakan ker? nak kena ada duet bergunung2 baru boleh bahagiakan orang? kalo xde rumah sendiri, dudok rumah keluarga, xboleh bahagia ke? x pon kalo cr je rumah sewa, biarla kecik dan kurang selesa untuk permulaan, x boleh membahagiakan orang ker?
xsemua perempuan meletakkan syarat untuk berkahwin dgn seorang laki tu mestilah mempunyai kereta, rumah dan duet beribu riban. Cukuplah sekadar cukup makan dan pakaian. Apa yang penting, ada seseorang lelaki yang boleh membimbing dan melindungi. itu sudah cukup.Bila dah kahwin, kumpullah harta bersama2. harta sepencarian itu kan lebih berkat dan nikmat? tidakkah seronok melihat keluarga kita itu berkembang hasil dr titik peluh bersama? Tidak perlu untuk merasa rendah diri bila seorang perempuan itu lebih bernasib baik dr anda. Kenapakah tidak terfikir oleh kamu untuk bersama2 mempunyai nasib yang baik? Cukuplah kalau anda mempunyai pekerjaan tetap dan halal. itu sudah memadai untuk kami..untuk aku sebenarnya..tapi anda kaun lelaki tidak faham bukan?
Aku? Aku rela berkahwin dengan seseorang miskin, daripada seseorang yang berharta tapi tidak merasa akan nikmat kehidupan. sibuk sgt mencari duet sehinggakan lupa dunia ini hanya sementara.duet, harta, rumah, kereta tidak akan ikut masuk ke dlm kubur, hanyalah kebaikan yang boleh dibawa. Aku lagi rela tinggal di rumah kayu dan usang daripada tinggal di rumah sebesar istana tetapi pada hakikatnya kosong.. Aku rela hidup umpama kais pagi makan pagi kais petang makan petang daripada hidup dikelilingi makanan sentiasa kerana dengan cara itu aku akan lebih menjadi seorang yang bersyukur dan tidak membazir.Walaupun kita ini miskin harta, tapi kita tidak miskin kasih sayang.
Aku bercakap berdasarkan pengalaman. Bukan sengaja untuk menjatuhkan maruah sesiapa tapi untuk berkongsi pendapat dan pandangan semata2. ketahuilah bahawa lelaki tersebut, anda tetap yang terbaek pernah ku miliki. berbahagia lah anda seperti mana kehendak anda selama ini. aku hanya akan memerhati dr jauh.
p/s : apa kau merepek nih wahai syaitan?

Sunday, July 19, 2009

akibat tak dengar cakap

dear sadness ( da lama ha x ckp dear kt sadness )

aku tak sempat lg nak update blog.. sebabnya..? entah laa..jiwa tak berapa senang sejak dua menjak nih. itu laa.. orang da pesan, sarang tebuan jangan dijolok. kau jolok jugak wahai elira. sekarang nih bila dah kena sengat, baru nk gadoh sakit. tu baru 5,6 ekor jer yang sengat.blom lagi beribu2 dan berbapak2 ekor yang datang sengat.

tu la, aku pon tatau naper aku terberlaku degil plak. dlu aku dah btol2 pulih, dah btol2 kuat. alih2 sebab tak tahan dugaan punya pasal..hah! rasakan kelazatannya sekarang..

ok2 .. tanak ckp panjang lagi.aku mau bandage kan ati sekejap. nanti kalo aku dah ok, aku hapdet yer. biasa la nih, penyakit pompuan yang sedang putus cinta.. (cis! macam sedih plak)

Saturday, July 4, 2009

kurang puas!


dear sadness,


percutian yang ku harapkan tidak berapa hendak berbuah..
ingatkan dengan membawa diri ke tempat asing ini boleh mengubati hatiku yang hancur berkecai..
Tapi,kerana dikau..
aku kembali kecewa..

Mungkinkah BBQ pada malam ini boleh turut membakar hatiku yang hancur,robek itu bersama ayam2 yang sudah diperap dan tidak ketinggalan juga arang2 hitam yang galak membara..??

maaf juga dipinta..
kepada kawan nan seorang..

sesungguhnya..
diri ini tidak mampu untuk meluangkan masa bersama kamu..
bagaimana hendak bertemu..
sedangkan aku sudah tidak ber'hati'..

mungkin di lain hari..
bila aku sudah punya wang yang bnyak..
buat kali kedua..
akan aku ke sini lagi..

tetapi..
biarlah kali itu..
aku tidak lagi membawa hati ini..

hanya..
hati yang baru..

akan menjadi..
peneman di masa hadapan!
sesungguhnya..
aku pasrah..
dengan KETENTUANNYA




(notakakitangan : sapa nak bbq?)

Thursday, July 2, 2009

Saturday, June 27, 2009

miss dia!

dear sadness..



DIA ?


siapakah itu.. ?

tuhhh haaaa ... yang pakai tudung kaler ungu.. eh, cantik kan org yg pakai tudung kaler pink tu?

kat dorang berdua ni pon miss jugak.. opss, diorang x penah pon kapel..yang laki tu masih single.

dorang berdua yg kat depan ni pon xpenah kapel.. lelaki tu pon masih mencari..tp, kakak itu dah berpunya .. abang ali xpdc tu ensem tau, pandai main futsal jgk..

si baju biru ni adalah 'bos' yang paling aku hormati. Selain drpd sangat bijak dan hensem,dia jugak pandai main gitar.. ( encik, saya punya gitar mana?)..he's a gud guy!! kalo saya boleh mengundi untuk org yg plg berbakat dan bijaksana, my vote goes to him..! Tp malangnya dia sudah berpunya.. :~

Entri ni buat aku sangat sedih.. kalo diberi kan 2 pilihan.. untuk pilihan pertama, aku akan pilih untuk tidak bekerja di sana.. Sebabnya, aaahhhh, xde sebab2..! (skrg ni aku dh x leh nak share ape2 ng org.semua x leh dipercayai).. dan untuk pilihan kedua, aku akan pilih untuk tidak brenti keje.. eh, x leh jugak.. boleh dengan syarat aku kena jaga hati dan perasaan..

so, they are the members of LWC Architect, Kuala Terengganu..

(Credit to as, arif, keri, sara, kak aini, kak za dan abdul rahim)




Monday, June 22, 2009

Benda yg aku wajib buat

dear sadness..


ini adalah beberapa benda yang harus.wajib.perlu aku buat..xde sunat2 dah :

1 ) new facebook account
* aku tidak mau lg bersemuka dengan sume muka-talam,penjaga-tepi-kain-org-tegar.*
* aku akan lebih berhati2 dlm meng'approve' fren request selepas ini *
2 ) menghentikan perkhidmatan maxis
* aku skrg bergelar petani moden.aku mungkin tiada masa untuk membayar bil *
* aku terpaksa kembali kepada perkhidmatan prepaid celcom *
3 ) mengemas kini resume
* tanaman anggur akan dibeli org.aku perlu merantau untuk mencari ladang baru*
4 ) melupakan terus laksamana-jali
* alaaa, ni yg x berapa nk berjaya.. tp sedang mencuba *


Hutang yang perlu dibereskan :-
1 ) Mc yan - rm 100
2 ) Laksamana-jali - rm 154
3 ) Broadband - rm 50 + rm 68
4 ) Maxis - rm 150 +-

banyak sioooottt benda aku nk kena buat ni..!! ah, malas..jom tido..

Saturday, June 20, 2009

Go-Away-Sadness

dear sadness..


please go away to our own place..i dont need u anymore..im waiting for my happiness.. i dont like u.. i dont love u..i dont want u.. u can have ur own life after this.. jgn datang lagi yer..