Showing posts with label masalah jiwa. Show all posts
Showing posts with label masalah jiwa. Show all posts

Friday, April 30, 2010

entry x brapa nak geli..

dear stiletto-yg-x-brapa-nak-letto-sgt,

im so sorry. but i cant managed myself from scolding you. please la, u baek, a very good man but sumtimes ur attitudes lansung tak menggambarkan kematangan u. u buat i rasa menyampah. sorry la, i x sepatutnya ada perasaan cmni. i tatau ! u kan lelaki, u must act like a man. bukan nya lemah macam skarang. im just wondering, dengan prangai u yg skarang ni, boleh ke u nak yakinkan orang lain? lebih2 lagi nak yakinkan i yang memang jenis banyak songeh nih. bukan la i nak cakap yang i nih perfect, tp kena la pandai manage diri sdri.. always looking forward. ni tak, buat benda ikut ati, lepas tu baru la nak nyesal x sudah. pastu nak rosakkan diri sdri, moral down la ..tu la.. kadang2 pening i layan u..

sumtimes i feel likes xde ruang pon untuk i share my problems.. x de peluang pon i nak tgk u nasihatkan i..entah la, mungkin dunia kte berbeza.. tp jurang kte x de la besar sgt pon..try la fix my world wif urs. u asyik nak cakap i nih bnyak pengalaman bercinta. yap ! mmg itu btol. tp tuh bukan alasan la.. bukan nya i bercinta ng laki yang sama. u pon penah bercinta, so blaja la dari pengalaman. perempuan zaman skang bukan cm pompuan zaman dlu laa..

i slalu marah u, slalu tegur u kan? pendek kate, if i call u jer, mesti ade yang x kena. bukan nya skali dua, banyak kali i try myself xnak marah u. tp u tetap je buat benda i x ske. mebi u x alert ng benda2 kecik remeh temeh ni,tp x bg i. i sgt pentingkan benda2 kecik yg org len boleh pandang sebelah mata tu sbb bg i, kecik2 lama2 jd bukit. i arap u pk la apa yg i ckp ni. takkan la u nak kena tegor ng i everyday single second kot. lama2 i boleh dapat darah tinggi tau...

i tau u keje, dunia u nih keje je.. try la explore dunia luar jugak. xde la 'mati' trus kalo tibe2 u ilang kje nanti. bukan i mintak, tp dunia skang makin ari makin maju. kte kna la prepare for the worst. tak semestinya kejayaan ari nih menjamin kejayaan ari esok. banyak cabaran lagi yang tunggu u di masa depan. kalo dugaan2 skang pon u dah nak melatah smpai jd cm org gila, i xtau la cmner u nak hadapi ari2 tua nti.

to be honest wif u, smenjak dua menjak ni i slalu pk nak stop dlu buat smentara waktu ni. sbb u btol2 effect life i. mungkin cuti 2 bulan nih boleh buat kte pk ng keputusan kte nih btol ke tidak. u la yang nak kna pk masak2.. btol ke apa yang u buat ni. i rasa, i akan tangguhkan dlu proposal nak bg kt mama tu. i x yakin.. sorry, but u need to know this. i xnak kte sma2 rosakkan future masing2. i dah x tau cmna nak buat dah. i sendiri keliru.... so please, ble i takder nanti, u pk la baek buruk i. i xnak paksa.. maybe u deserves yang lebih baek, yg lebih menghormati u and yang penting yang lebih paham jiwa u or dalam kata laen yang x lawan u. i ni ske lawan ckp u kan?

i hope u x marah ng pengakuan ikhlas i ni. ari nih je dah banyak kali i tinggi suara kt u kan? sorry, my bad..


psstt : i know u will read my blog. so that's y la i tulis kat cni je. nk sms panjang..

pssst : to kawan bloggers especially kawan2 sktm, jangan nak ngengada jadik paparazzi ke mamarazzi ker nak tanya aku pasal hal nih.. kang aku kepok pale sekor2 kang... garang nih garang... :P

Saturday, December 19, 2009

Azam dalam kehidupan

macamana nak buat azam baru sedangkan azam lama pon masih belom tercapai? kadang2, ada baiknya kita xpayah berazam kalo tidak pernah dapat dicapai. iya, itu saya.. samada azam yang berbentuk 'new hope' atau pon manusia..(wtf?)
Lately ini, sgt byk masalah yang merunsingkan jiwa, menyesakkan pernafasan dan juga mengharu birukan kehidupan..yer ! semuanya seakan2 tidak berada dalam kedudukan yang betol, bengkang bengkok.. Bilakah semuanya akan berakhir..? entah.. tiada jawapan..
Azam baru yang pertama
- mestilah menyelesaikan semua kekusutan sebelom tibanya umur baru. mampukah ?? lebih baek mencuba dr terus mengalah kn?
masih ingatkah manusia ini ; mamat berhati kentang? iya.. dia punca masalah. Tiada alasan yang munasabah, tiada pergaduhan yang tercetus, tiada agenda yang terjadi. Dalam kegembiraan tiba2 kedukaan menyapa.Mamat berhati kentang kembali dengan perangai yang dahulu. perangai yang menjadi tanda tanya..Ohh maaf, saya sudah tidak punya cupcakes untuk kamu lg.
Silalah kembali normal dengan sendiri ya. Saya sudah penat. Mungkin kah kamu ini serigala jadian dan sekarang adalah masa untuk kamu bertukar ?? ohh gosshh..
p/s : azam pertama (konteks kecil) ; mau kembali active berblog..:)

Sunday, July 19, 2009

akibat tak dengar cakap

dear sadness ( da lama ha x ckp dear kt sadness )

aku tak sempat lg nak update blog.. sebabnya..? entah laa..jiwa tak berapa senang sejak dua menjak nih. itu laa.. orang da pesan, sarang tebuan jangan dijolok. kau jolok jugak wahai elira. sekarang nih bila dah kena sengat, baru nk gadoh sakit. tu baru 5,6 ekor jer yang sengat.blom lagi beribu2 dan berbapak2 ekor yang datang sengat.

tu la, aku pon tatau naper aku terberlaku degil plak. dlu aku dah btol2 pulih, dah btol2 kuat. alih2 sebab tak tahan dugaan punya pasal..hah! rasakan kelazatannya sekarang..

ok2 .. tanak ckp panjang lagi.aku mau bandage kan ati sekejap. nanti kalo aku dah ok, aku hapdet yer. biasa la nih, penyakit pompuan yang sedang putus cinta.. (cis! macam sedih plak)

Saturday, July 4, 2009

kurang puas!


dear sadness,


percutian yang ku harapkan tidak berapa hendak berbuah..
ingatkan dengan membawa diri ke tempat asing ini boleh mengubati hatiku yang hancur berkecai..
Tapi,kerana dikau..
aku kembali kecewa..

Mungkinkah BBQ pada malam ini boleh turut membakar hatiku yang hancur,robek itu bersama ayam2 yang sudah diperap dan tidak ketinggalan juga arang2 hitam yang galak membara..??

maaf juga dipinta..
kepada kawan nan seorang..

sesungguhnya..
diri ini tidak mampu untuk meluangkan masa bersama kamu..
bagaimana hendak bertemu..
sedangkan aku sudah tidak ber'hati'..

mungkin di lain hari..
bila aku sudah punya wang yang bnyak..
buat kali kedua..
akan aku ke sini lagi..

tetapi..
biarlah kali itu..
aku tidak lagi membawa hati ini..

hanya..
hati yang baru..

akan menjadi..
peneman di masa hadapan!
sesungguhnya..
aku pasrah..
dengan KETENTUANNYA




(notakakitangan : sapa nak bbq?)

Thursday, June 25, 2009

demmm..

aku menjadi gila selepas ter 'ym' dengan laksamana-jali..sunggoh tidak ku duga, nk ber'ym' dgn org lain, ter'ym' dengan org lain.
DAMN !!

Sesiapa ada ubat penenang hati..?

Monday, June 22, 2009

Benda yg aku wajib buat

dear sadness..


ini adalah beberapa benda yang harus.wajib.perlu aku buat..xde sunat2 dah :

1 ) new facebook account
* aku tidak mau lg bersemuka dengan sume muka-talam,penjaga-tepi-kain-org-tegar.*
* aku akan lebih berhati2 dlm meng'approve' fren request selepas ini *
2 ) menghentikan perkhidmatan maxis
* aku skrg bergelar petani moden.aku mungkin tiada masa untuk membayar bil *
* aku terpaksa kembali kepada perkhidmatan prepaid celcom *
3 ) mengemas kini resume
* tanaman anggur akan dibeli org.aku perlu merantau untuk mencari ladang baru*
4 ) melupakan terus laksamana-jali
* alaaa, ni yg x berapa nk berjaya.. tp sedang mencuba *


Hutang yang perlu dibereskan :-
1 ) Mc yan - rm 100
2 ) Laksamana-jali - rm 154
3 ) Broadband - rm 50 + rm 68
4 ) Maxis - rm 150 +-

banyak sioooottt benda aku nk kena buat ni..!! ah, malas..jom tido..