Showing posts with label lelaki. Show all posts
Showing posts with label lelaki. Show all posts

Friday, April 30, 2010

entry x brapa nak geli..

dear stiletto-yg-x-brapa-nak-letto-sgt,

im so sorry. but i cant managed myself from scolding you. please la, u baek, a very good man but sumtimes ur attitudes lansung tak menggambarkan kematangan u. u buat i rasa menyampah. sorry la, i x sepatutnya ada perasaan cmni. i tatau ! u kan lelaki, u must act like a man. bukan nya lemah macam skarang. im just wondering, dengan prangai u yg skarang ni, boleh ke u nak yakinkan orang lain? lebih2 lagi nak yakinkan i yang memang jenis banyak songeh nih. bukan la i nak cakap yang i nih perfect, tp kena la pandai manage diri sdri.. always looking forward. ni tak, buat benda ikut ati, lepas tu baru la nak nyesal x sudah. pastu nak rosakkan diri sdri, moral down la ..tu la.. kadang2 pening i layan u..

sumtimes i feel likes xde ruang pon untuk i share my problems.. x de peluang pon i nak tgk u nasihatkan i..entah la, mungkin dunia kte berbeza.. tp jurang kte x de la besar sgt pon..try la fix my world wif urs. u asyik nak cakap i nih bnyak pengalaman bercinta. yap ! mmg itu btol. tp tuh bukan alasan la.. bukan nya i bercinta ng laki yang sama. u pon penah bercinta, so blaja la dari pengalaman. perempuan zaman skang bukan cm pompuan zaman dlu laa..

i slalu marah u, slalu tegur u kan? pendek kate, if i call u jer, mesti ade yang x kena. bukan nya skali dua, banyak kali i try myself xnak marah u. tp u tetap je buat benda i x ske. mebi u x alert ng benda2 kecik remeh temeh ni,tp x bg i. i sgt pentingkan benda2 kecik yg org len boleh pandang sebelah mata tu sbb bg i, kecik2 lama2 jd bukit. i arap u pk la apa yg i ckp ni. takkan la u nak kena tegor ng i everyday single second kot. lama2 i boleh dapat darah tinggi tau...

i tau u keje, dunia u nih keje je.. try la explore dunia luar jugak. xde la 'mati' trus kalo tibe2 u ilang kje nanti. bukan i mintak, tp dunia skang makin ari makin maju. kte kna la prepare for the worst. tak semestinya kejayaan ari nih menjamin kejayaan ari esok. banyak cabaran lagi yang tunggu u di masa depan. kalo dugaan2 skang pon u dah nak melatah smpai jd cm org gila, i xtau la cmner u nak hadapi ari2 tua nti.

to be honest wif u, smenjak dua menjak ni i slalu pk nak stop dlu buat smentara waktu ni. sbb u btol2 effect life i. mungkin cuti 2 bulan nih boleh buat kte pk ng keputusan kte nih btol ke tidak. u la yang nak kna pk masak2.. btol ke apa yang u buat ni. i rasa, i akan tangguhkan dlu proposal nak bg kt mama tu. i x yakin.. sorry, but u need to know this. i xnak kte sma2 rosakkan future masing2. i dah x tau cmna nak buat dah. i sendiri keliru.... so please, ble i takder nanti, u pk la baek buruk i. i xnak paksa.. maybe u deserves yang lebih baek, yg lebih menghormati u and yang penting yang lebih paham jiwa u or dalam kata laen yang x lawan u. i ni ske lawan ckp u kan?

i hope u x marah ng pengakuan ikhlas i ni. ari nih je dah banyak kali i tinggi suara kt u kan? sorry, my bad..


psstt : i know u will read my blog. so that's y la i tulis kat cni je. nk sms panjang..

pssst : to kawan bloggers especially kawan2 sktm, jangan nak ngengada jadik paparazzi ke mamarazzi ker nak tanya aku pasal hal nih.. kang aku kepok pale sekor2 kang... garang nih garang... :P

Monday, December 28, 2009

entry geli 2

(entry ini mempunyai unsur2 geli geleman, jiwang karat yang boleh membuatkan anda menyampah.jadi sebelum anda membenci dan ckp bukan2 pasal aku, anda dinasihatkan supaya trus tidak membaca. ini blog aku jadi aku punya suka la nk tulis pasal apa.mind ur own business)
attention to jejaka 6606 ..


if u can read my blog dat means u r brilliant enough sampai dapat cari my blog address. im quite sure dat my frens xde pon dr kalangan ur frens, i means kawan2 blog la. but if u still can figure out dat thing, maknanya i tersalah underestimated u :)

its almost 2 weeks u senyap. sms jarang2, call pon x.pdahal 2 weeks b4 dat, ari2 u call i. I thought u bz.ye la u kan akauntan, bila da final year mesti byk company nk tutup akaun n mesti byk bnda nk kena edit kn? ok, i terima.
tp macam banyak je yg bermain kt kepala i ni. betul ke u bz?? kdg2 u reply msg i, tp kdg2 u lsg x reply. macam nak x nak je. samada u ada problems atau i yang pk bukan2. rasanya xde plak i buat salah ng u. takkan nak jeles pasal facebook i kot.tu nonsense..atau u terbaca blog i ni n u terasa ati? macam mustahil tp tu je yang i sempat pk buat masa skrang.
Jadi, ni last effort i nak solve the probs. if u really read my blog ni, please la jgn slh paham. i xde niat pon nk buat u marah pasal 'mamat berhati kentang' tu.(owh u pnh mentioned psl mamat berhati kentang dlm fb u b4, sbb tu i guess u bce blog i).tp u mmg hati kentang laa..serius.. :)
klo nak kena pujuk ng cupcakes lg, ok i akan buat. tp lps ni i tukar nama u dr mamat berhati kentang to mamat berjiwa cupcakes plak.hihi.please please la berubah.untuk kebaikan u sebab i seorang yang sgt kurang sabar dan gelojoh. please alert.nti sma2 gigit jari.
last but not least, i mintak maaf sgt2. if i ada buat salah, tell me n forgive me. if u btol2 bz, tell me eventhou wif only 2 words ~ i'm busy. i paham la tu. sempena tahun baru 2010 ni, i nak berterus terang la ng u tp bukan kt sni, i nak face 2 face ng u. ok, yg tu later. yang penting skang ni i nak u tau yang i masih ada rasa nak take care bout u, as we did b4. please come back.
p/s : ni dah kali kedua da u transform jd cmni.mmg habit eh buat org tertanya?
p/s/s : maaf kalo entry kali ni pon buat u terasa ati..
p/s/s/s : kalo u mmg baca blog i, please msg me (sms or fb msg). just tulis je "CONGO" then i paham.please please. dah u malu sgt nk ngaku da bc blog i. watpe nk peeps? bgtau je trus. kang i buat private, trus u xleh nk baca lansung kang.
p/s/s/s/s : korang2 semua, camane nk buat private eh? kalo reti, da lame da aku buat. :)

Saturday, December 19, 2009

Azam dalam kehidupan

macamana nak buat azam baru sedangkan azam lama pon masih belom tercapai? kadang2, ada baiknya kita xpayah berazam kalo tidak pernah dapat dicapai. iya, itu saya.. samada azam yang berbentuk 'new hope' atau pon manusia..(wtf?)
Lately ini, sgt byk masalah yang merunsingkan jiwa, menyesakkan pernafasan dan juga mengharu birukan kehidupan..yer ! semuanya seakan2 tidak berada dalam kedudukan yang betol, bengkang bengkok.. Bilakah semuanya akan berakhir..? entah.. tiada jawapan..
Azam baru yang pertama
- mestilah menyelesaikan semua kekusutan sebelom tibanya umur baru. mampukah ?? lebih baek mencuba dr terus mengalah kn?
masih ingatkah manusia ini ; mamat berhati kentang? iya.. dia punca masalah. Tiada alasan yang munasabah, tiada pergaduhan yang tercetus, tiada agenda yang terjadi. Dalam kegembiraan tiba2 kedukaan menyapa.Mamat berhati kentang kembali dengan perangai yang dahulu. perangai yang menjadi tanda tanya..Ohh maaf, saya sudah tidak punya cupcakes untuk kamu lg.
Silalah kembali normal dengan sendiri ya. Saya sudah penat. Mungkin kah kamu ini serigala jadian dan sekarang adalah masa untuk kamu bertukar ?? ohh gosshh..
p/s : azam pertama (konteks kecil) ; mau kembali active berblog..:)

Friday, October 30, 2009

ini perisa aku ! apa perisa anda?

nape ek..? orang yg kita nak, orang kita dok tunggu2, dok puja separuh mati tu x de plak nak dtg confess kt kita? tp orang yg kita x nak tuh la yg datang..haih, ni buat aku btol2 heran.kadang2 terpikir jugak pasal "lebih baek terima orang yg sayangkan kita drp org yang kita sayang".. btol ke? bila pikir balik, mane boleh jalan cmtu..(mungkin aku je kot pk gtu).tp btol la..
camana kita nak suka org yg kita tak suka? boleh ker?..dh kalo tgk muka pon da rasa xleh nk terima,susah la kan.bukan la nak kata aku nih pilih rupa.eh mesti la kena pilih rupa.klo boleh nak la juga laki yang sedap mata memandang.xde la nanti kalo orang2 kampung tgk masa kawen..mesti ada yang ckp gini ..
" eh eh, kesian nya pompuan tuh.tak padan kan.pompuan tuh cantik,tp dapat laki buruk.kesiannya kat dia.."
haa, aku slalu jer dengar benda2 nih mase pegi majlis kawen.biasanya makcik2 laa.kesian plak tgk keluarga mentua yg dengar,kecik ati dia org cakap menantu dia xhensem.lain la plak kalo yang dapat menantu hensem.xyah tunggu orang2 yang dtg tuh bercakap, dia dlu yang over2..
"bertuah la anak aku tu, dapat laki hensem,kaya plak tu.sejuk perut aku mngandungkan dia"
hahaha.. mana satu korang nak dengar nanti?? aku arap la benda2 cmni tak terjadi masa majlis kawen aku nti.mesti la aku nak kawen !! sebab tu la aku agak menitikberatkan pasal rupa di sini. tp x banyak la, aku tau mesti ramai yang x bersetuju ng cara aku ni kn? kan dari mata turun ke hati.dah kalo kat mata pon x berapa nk lekat, bila la nk turun ke hati plak? maksud aku di sini bkn nya sapa2 yang cuba nak pikat aku tu mesti mempunyai wajah iras2 aaron aziz ke, shah rukh khan ke..tak la !! tp kalo boleh, muka yang ada seri.yang boleh sejukkan mata aku.ye la, aku ni bukan la cantik pon, biasa2 je..so org yg biasa2 je la aku carik.kalo la tiba2 fahrin ahmad tu datang nk kawen ng aku, aku tolak jugak! ensem sgt tuh, nti aku yg melepas. harap2 paham la kawan2 semua ye..
kebanyakan kawan2 aku suka laki yang badan tough..yg kurus, segak.cmtu la lebey kurang. tapi aku x plak cmtu.da puas da aku pujuk diri supaya sukakan laki2 berkotak2, tp xdapat la.mungkin aku geli kot tgk badan malek noor masa kecik2 dlu..terbawak2 sampai ke besar lak kegelian tak masuk akal tu.haha, tp btol la. serius cakap ni.aku kurang berkenan la org badan camtu. orang kurus lagi la aku x berapa nak berkenan.aku penah bercinta monyet dgn org kurus melidi je.jalan tepi dia rs cm x secure lsg.nampak aku plak yang terlebih besar.haha.i'd prefer big size man rather than small size.big size di sini bukanlah bermaksud yg besar gedabak tuh. cukup la sekadar chubby n plum2 sket. hooo!!! yg tu la aku ske..best wat peluk but make sure tidak boroi! 1 peratus boroi je boleh.. bnyak cekadak lak taste aku ni.pelik kn? bg aku x pelik la, padan la ng aku.aku bukannya altec lansing pon kan? (mampos la aku pasni sume yg nak kat aku stok badan besar gajah).. mr potatoman punyer badan, aku suka la..huhu
aku jugak tak suka lelaki yg chinese-look,korean-look,matsaleh-celup n sewaktu dgnnya.atau dlm erti kata lain, berkulit putih..sebab tu kalo tgk cite korea ke, japanese ke, aku xminat pon hero2 dia.cm jambu pon ada kot ..bkn la, bukan aku kata laki berkulit putih tu jambu.x semua n tak pon.ramai je laki yang kulit putih ni tough ..ye dak? tuh pandangan aku, da set in mind aku da cmtu. makanya, kebanyakan lelaki pilihan aku adalah berwarna sedikit gelap.sedikit je .kulit org melayu la senang + a lil bit hairy.. yeah, i liikkkee!! =)
Dahla, xnak aku ckp banyak2.kang melalut ke mana. pdahal tp aku nk cite pasal hamba Allah yang tiba2 datang confess ske aku sejak dr 6 thn dulu.tp dah tercerita pasal lain plak.x de rezeki la tu korang nak dngar cerita mamat yang syok kt aku tu ! btw, aku xdapat nk terima cinta dia sebab kitorg da kawan lama sgt.xkan la elok2 slama ni dok bertepuk tampar, ber'kau' 'aku', tiba2 jer nak berkepit n ber'sayang' kan? eeeiiiuuuww..nyah,tersentap mak tau!..mungkin jgk kot dia kurang menepati taste aku, atau yang paling tepat, im in love wif sumone else..oppss.. oh stop now elira!! kau dah lebey2 skang ..