Friday, October 30, 2009

ini perisa aku ! apa perisa anda?

nape ek..? orang yg kita nak, orang kita dok tunggu2, dok puja separuh mati tu x de plak nak dtg confess kt kita? tp orang yg kita x nak tuh la yg datang..haih, ni buat aku btol2 heran.kadang2 terpikir jugak pasal "lebih baek terima orang yg sayangkan kita drp org yang kita sayang".. btol ke? bila pikir balik, mane boleh jalan cmtu..(mungkin aku je kot pk gtu).tp btol la..
camana kita nak suka org yg kita tak suka? boleh ker?..dh kalo tgk muka pon da rasa xleh nk terima,susah la kan.bukan la nak kata aku nih pilih rupa.eh mesti la kena pilih rupa.klo boleh nak la juga laki yang sedap mata memandang.xde la nanti kalo orang2 kampung tgk masa kawen..mesti ada yang ckp gini ..
" eh eh, kesian nya pompuan tuh.tak padan kan.pompuan tuh cantik,tp dapat laki buruk.kesiannya kat dia.."
haa, aku slalu jer dengar benda2 nih mase pegi majlis kawen.biasanya makcik2 laa.kesian plak tgk keluarga mentua yg dengar,kecik ati dia org cakap menantu dia xhensem.lain la plak kalo yang dapat menantu hensem.xyah tunggu orang2 yang dtg tuh bercakap, dia dlu yang over2..
"bertuah la anak aku tu, dapat laki hensem,kaya plak tu.sejuk perut aku mngandungkan dia"
hahaha.. mana satu korang nak dengar nanti?? aku arap la benda2 cmni tak terjadi masa majlis kawen aku nti.mesti la aku nak kawen !! sebab tu la aku agak menitikberatkan pasal rupa di sini. tp x banyak la, aku tau mesti ramai yang x bersetuju ng cara aku ni kn? kan dari mata turun ke hati.dah kalo kat mata pon x berapa nk lekat, bila la nk turun ke hati plak? maksud aku di sini bkn nya sapa2 yang cuba nak pikat aku tu mesti mempunyai wajah iras2 aaron aziz ke, shah rukh khan ke..tak la !! tp kalo boleh, muka yang ada seri.yang boleh sejukkan mata aku.ye la, aku ni bukan la cantik pon, biasa2 je..so org yg biasa2 je la aku carik.kalo la tiba2 fahrin ahmad tu datang nk kawen ng aku, aku tolak jugak! ensem sgt tuh, nti aku yg melepas. harap2 paham la kawan2 semua ye..
kebanyakan kawan2 aku suka laki yang badan tough..yg kurus, segak.cmtu la lebey kurang. tapi aku x plak cmtu.da puas da aku pujuk diri supaya sukakan laki2 berkotak2, tp xdapat la.mungkin aku geli kot tgk badan malek noor masa kecik2 dlu..terbawak2 sampai ke besar lak kegelian tak masuk akal tu.haha, tp btol la. serius cakap ni.aku kurang berkenan la org badan camtu. orang kurus lagi la aku x berapa nak berkenan.aku penah bercinta monyet dgn org kurus melidi je.jalan tepi dia rs cm x secure lsg.nampak aku plak yang terlebih besar.haha.i'd prefer big size man rather than small size.big size di sini bukanlah bermaksud yg besar gedabak tuh. cukup la sekadar chubby n plum2 sket. hooo!!! yg tu la aku ske..best wat peluk but make sure tidak boroi! 1 peratus boroi je boleh.. bnyak cekadak lak taste aku ni.pelik kn? bg aku x pelik la, padan la ng aku.aku bukannya altec lansing pon kan? (mampos la aku pasni sume yg nak kat aku stok badan besar gajah).. mr potatoman punyer badan, aku suka la..huhu
aku jugak tak suka lelaki yg chinese-look,korean-look,matsaleh-celup n sewaktu dgnnya.atau dlm erti kata lain, berkulit putih..sebab tu kalo tgk cite korea ke, japanese ke, aku xminat pon hero2 dia.cm jambu pon ada kot ..bkn la, bukan aku kata laki berkulit putih tu jambu.x semua n tak pon.ramai je laki yang kulit putih ni tough ..ye dak? tuh pandangan aku, da set in mind aku da cmtu. makanya, kebanyakan lelaki pilihan aku adalah berwarna sedikit gelap.sedikit je .kulit org melayu la senang + a lil bit hairy.. yeah, i liikkkee!! =)
Dahla, xnak aku ckp banyak2.kang melalut ke mana. pdahal tp aku nk cite pasal hamba Allah yang tiba2 datang confess ske aku sejak dr 6 thn dulu.tp dah tercerita pasal lain plak.x de rezeki la tu korang nak dngar cerita mamat yang syok kt aku tu ! btw, aku xdapat nk terima cinta dia sebab kitorg da kawan lama sgt.xkan la elok2 slama ni dok bertepuk tampar, ber'kau' 'aku', tiba2 jer nak berkepit n ber'sayang' kan? eeeiiiuuuww..nyah,tersentap mak tau!..mungkin jgk kot dia kurang menepati taste aku, atau yang paling tepat, im in love wif sumone else..oppss.. oh stop now elira!! kau dah lebey2 skang ..

5 comments:

  1. wow!!
    sngat menarek!
    kenape rs mcm kite nye taste bnyak same ek?
    peh i looiikkee3!!

    i xsuke laki keding
    (so sentiase mmberi pesan kepade incik khar utk makan bnyak2 dan mmboroikan perut nye se-ala-kadar-nye)

    juge xsuke laki terlalu puteh melepak
    esp lebih puteh dr kulit ku yg xbrape nak putih ni
    (ah patut la dpt incik khar kan? masen mulot! over masin nmpaknye smpai memungkin kan kene darah tinggi!)

    and of coz kene ade rupe gak
    tak perlu lah hensem macam _________
    (isi tmpat kosong dgn model lelaki idaman masing2)
    tp harus la manis di mata sendiri
    lam islam pun ade suh pilih pasangan berdasarkan rupe jugak kan?

    a lil bit hairy?
    eerrr?? no comment on this one!
    haha~

    ah siyes!
    i like u!
    i like3!!

    hahahha~

    ReplyDelete
  2. a bit hairy tu macho ok..? do u like a man yg xde bulu kaki? hahha.. euuww!! licin semacam jer..

    ReplyDelete
  3. "aku penah bercinta monyet dgn org kurus melidi je.jalan tepi dia rs cm x secure lsg.nampak aku plak yang terlebih besar"

    i guess i know who is HE.. hahaha

    ReplyDelete
  4. ooowwwwhhh mmmyyy gggggooooodddddddd !!!

    ReplyDelete
  5. owh..nape cam sama jek kita punyer taste nih..hahaha..tak ske laki yg kulit putih gebu sgt..pehtu tak ske yg mcm lidi..err..laki ku itu dah masuk kes lain la yer..sbb ada kriteria yg melebihi segalanya..haha..

    zaman cintan ngan monyet2 dulu mmg pakwe2 ku takde la hensem2 tahap aaron aziz ker..fahrin ker..tp sedap mata memandang jek..yg hensem2 tuh takat buat daya penarik jek..tp penah gak yg hensem2 nih tiba2 bg respond baekk punyer..pun tak nak jugak..ntah hape2 la kan..kdg kita ckp laki tu hensem..tp org kata alah..biasa jek..atas mata masing2 la kan..sbb tuh lain org..lain la taste dia..cantik/hensem nih sgt subjektif utk dinilai..

    then..kalo jumpe org yg syok kat kita..tapi bila tgk rupa dia pun tak lalu..tgk la budi bahser dia..kalo tak bleh gak..tgk perwatakan dia..jenis org camne..ciri2 yg paling kita hendakkan..aper dia..tak bleh jugak..tgk agama dia..jauh mana dia bleh bimbing kita..

    mcm k.zie dulu..rasanya kalo first sight tgk suami ku itu tidak la aku bleh jatuh cinta..tp bila dah kenal..ku tgk hati budi dia..baik..hormat org tua..b'tggjawab..agama pun kuat..then..soal rupa dah tolak ke tepi..yg penting..bila tgk dia..kita rasa tenang..sejuk jekkk..(nampak sgt bf2 dulu kalo tgk rasa panasss jek..hensem pun tak guna..) hahaha..

    ehh..pjg lebar plak..ahh..alang2 dah bebel tuh kan..bkn slalu..so pikir2 kan laa..mmg tak salah kita memilih..cuma jgn terlalu memilih sampai tak nampak perkara2 yg lain..okey..gud luck..30 bln mencari suami..ehhh..silap..hihihi...

    ReplyDelete