Saturday, December 19, 2009

Azam dalam kehidupan

macamana nak buat azam baru sedangkan azam lama pon masih belom tercapai? kadang2, ada baiknya kita xpayah berazam kalo tidak pernah dapat dicapai. iya, itu saya.. samada azam yang berbentuk 'new hope' atau pon manusia..(wtf?)
Lately ini, sgt byk masalah yang merunsingkan jiwa, menyesakkan pernafasan dan juga mengharu birukan kehidupan..yer ! semuanya seakan2 tidak berada dalam kedudukan yang betol, bengkang bengkok.. Bilakah semuanya akan berakhir..? entah.. tiada jawapan..
Azam baru yang pertama
- mestilah menyelesaikan semua kekusutan sebelom tibanya umur baru. mampukah ?? lebih baek mencuba dr terus mengalah kn?
masih ingatkah manusia ini ; mamat berhati kentang? iya.. dia punca masalah. Tiada alasan yang munasabah, tiada pergaduhan yang tercetus, tiada agenda yang terjadi. Dalam kegembiraan tiba2 kedukaan menyapa.Mamat berhati kentang kembali dengan perangai yang dahulu. perangai yang menjadi tanda tanya..Ohh maaf, saya sudah tidak punya cupcakes untuk kamu lg.
Silalah kembali normal dengan sendiri ya. Saya sudah penat. Mungkin kah kamu ini serigala jadian dan sekarang adalah masa untuk kamu bertukar ?? ohh gosshh..
p/s : azam pertama (konteks kecil) ; mau kembali active berblog..:)

5 comments:

  1. anda...i thot u like the word 'AZAM' very much,don't u??*chuckles*...anyway,wishing u the very best in fulfilling those resolutions..oh,ya...anda tabah k!!

    ReplyDelete
  2. u wanna kno the truth?? i Hate the word "AZAM" very much !

    ReplyDelete
  3. OOO no! u do???nmpk nye laki hati kentang tuh mmg tegar dgn kentangnye ye!!! rs mau tumbuk je die(ok,aku da melebih)..anda bertabah k!

    ReplyDelete
  4. owh one more thing. penah one day, dia sebut 'mamat berhati kentang' kt saya.then i terpk,"ish, dia ni bc blog aku ke?".haha. tp saya rs dia tidaklah sebijak mana nak dpt tau blog ini kn? anda rsa?

    ReplyDelete
  5. owh ye...tp kan,sy pom xrs la die tuh bodoh ngat smpai xleh figure out blog anda ni? errr...xgitu?

    ReplyDelete