Sunday, December 20, 2009

nak beli rumah ker?

kenapa dengan sume sampah2 ini? haha.. sampah atau rubbish ! ni antara design boards during my final year in school of architecture. apartment block layout yang mana kalo diberi pilihan, aku sendiri pon x nak duduk. yess, im the designer so dat means i know the weaknesses.


this plak terrace housing's layout. still macam haram kan? time ni just pikir nak submit and abiskan sem ni dgn cepat. tak tertahan dah 4 thn bergelumang ng dosa2 di studio. owh, tolong la jangan tertipu dengan penggunaan colours dan juga furnitures,kete2 kecik itu. its just a computer's tricks ok..??

korang2 yang bukan dr dunia arkitek mesti teruja kan? x payah laa.. ni antara artworks yang ade potential untuk masuk ke dlm tong sampah ! eh sekejap, ni bukan mase final year la.. ni mase part 7,tp still in final year but still got one more semester to go!



kepada kawan2 yang merancang untuk membeli rumah ke hape ker, ini pesan aku yang sudah involved dlm dunia senibina. korang2 jgn tertipu dengan brochure, advertisement or handout from the developers. that such things just untuk gambaran awal sahaja yang mana gambaran sebenarnya amatlah berbeza benar. aku secara jujurnya penah mendesignkan byk brochure untuk tujuan penjualan awal dan yess! semestinya aku menokok tambahkan nilai estetika untuk menarik minat pembeli. yang betul hanyalah specifications sahaja sbb yang ini mmg xleh nak tipu.jadi awas la wahai kawan2.. siasat dlu keadaan sebenar rumah yang hendak di beli itu. jangan percaya bulat2 kepada agen.hahaha..

p/s : opss saya bukan mau menghancurkan dunia sendiri.. :P

1 comment:

  1. loh.... aku nak wat rumah sdiri yang kamo design. Tapi nak foc la... hehehe~

    ReplyDelete