Showing posts with label azam. Show all posts
Showing posts with label azam. Show all posts

Friday, December 25, 2009

gosh..!!!

owh my goshhh.. sangat banyak benda yang blom disetelkan walhal masa sudah semakin suntuk.5 hari je lg seblom aku meninggalkan kampung halaman, umah yang aman damai dan juga kawan2 yang xsporting abis ni. sijil2 x disahkan lagi, baju blom packing, barang2 blom beli.. oh damn! sempatkan.. aku macam berat ati jer nak masuk belajar balik ni. Amaran elira, kau kena tabah.. aduhaaiii..
5 ari lagi sebelom tahun baru.azam baru pon blom pikir. azam lama pon hanya tercapai suam2 kuku jek (tu pon jenoh memaksa). mungkin da boley mula pikir apa yang nak dicapai untuk tahun 2010. azam kena kuat tapi lupakan si azam itu, boleh elira?

Saturday, December 19, 2009

Azam dalam kehidupan

macamana nak buat azam baru sedangkan azam lama pon masih belom tercapai? kadang2, ada baiknya kita xpayah berazam kalo tidak pernah dapat dicapai. iya, itu saya.. samada azam yang berbentuk 'new hope' atau pon manusia..(wtf?)
Lately ini, sgt byk masalah yang merunsingkan jiwa, menyesakkan pernafasan dan juga mengharu birukan kehidupan..yer ! semuanya seakan2 tidak berada dalam kedudukan yang betol, bengkang bengkok.. Bilakah semuanya akan berakhir..? entah.. tiada jawapan..
Azam baru yang pertama
- mestilah menyelesaikan semua kekusutan sebelom tibanya umur baru. mampukah ?? lebih baek mencuba dr terus mengalah kn?
masih ingatkah manusia ini ; mamat berhati kentang? iya.. dia punca masalah. Tiada alasan yang munasabah, tiada pergaduhan yang tercetus, tiada agenda yang terjadi. Dalam kegembiraan tiba2 kedukaan menyapa.Mamat berhati kentang kembali dengan perangai yang dahulu. perangai yang menjadi tanda tanya..Ohh maaf, saya sudah tidak punya cupcakes untuk kamu lg.
Silalah kembali normal dengan sendiri ya. Saya sudah penat. Mungkin kah kamu ini serigala jadian dan sekarang adalah masa untuk kamu bertukar ?? ohh gosshh..
p/s : azam pertama (konteks kecil) ; mau kembali active berblog..:)