Monday, June 22, 2009

knapa aku sudah tau?

dear sadness,

pkul 8.45 a.m
mama : ya, duet gaji jd cikgu ganti dlu dh masuk..
aku : hmm.. ( aku masih tido, ok..)
mama : dh lama da masuk.kerani tu kata 14 jun lg..
aku : hmm.. ( masih lg tdo..)
mama : pegi la check, ada x rm 3***..mlm ni bolehla blanja dinner..
aku : hmm.. ( msih tiada perasaan )
mama : ok lah, byee.
aku : bye.. ( trus smbung balik tido )

pkul 2.00 p.m
(agak lambat br aku ingat balik)
hah, duit da masuk? 14 jun lg? patut la skolah ***** tuh kol..ingatkan nk mintak jadi cikgu ganti lagi, sbb tu la aku x angkat. tp apsal la aku da tau..tidakkkk!! maknanya hayat duit tuh dlm bank aku takkan lama..! mungkin hanya sebulan, kot..(aku arap lah tidak, sbb aku kini petani moden).
Pdahal br je td aku ber'ym' dgn as, ofismate *w* dlu.. aku dh tamau maen kutu lg.. sebab aku xnk ade apa2 kaitan lg dengan laksamana-jali itu..

pkul 4.30 p.m
bergegas ke jerteh, pick-up one of my fren yg sama2 mnunggu gaji.. same2 pegi check maybank n BCB.. tp kesian kan kat my fren tuh .." cis, kenapa duet aku x masuk lg!?".. "eh, ye ker..?kerani skolah mu tuh buat gaji lambat kot".. kesian plak aku tgk kawan ni.. tp bagus jgk..kalo kitorg sama2 kaya..jangka hayat duet tu akan jd lebih pendek sbb kami suka berjalan..ok, itu perlu dikurangkan..

so guys, apa lagi..!! jom, aku belanja.. wah wah wah..

No comments:

Post a Comment