Showing posts with label tag. Show all posts
Showing posts with label tag. Show all posts

Saturday, August 29, 2009

again..again..n again

Nama penuh : Wan Elira bt W Rosli

Tarikh lahir : 23 Disember 1986

Tempat lahir : Wilayah Persekutuan kuala lumpur

Tempat anda dibesarkan : Besut Terengganu

1.Siapakah nama kawan rapat anda sewaktu kecil?
  • Fatin Hanim Rosdi (dia la kwn yg bermkna masa tadika dlu)

2. Apakah permainan masa kecil yang anda ingat?
  • Main Getah n Dek'cok..smpai drjh 6 kot main game nih.

3.Kalau anda bergaduh dengan kawan anda..apakah kata kata yang anda nyatakan pada mereka?
  • Alif Lam Lam Ha..


4.Di kawasan manakah yang menjadi tempat faveret anda bermain?
  • dlu masa kecik aku dok rumah teres.so tempat main depan rumah je la.xpon kt padang

5.Apakah cita cita anda masa kecil?
  • Bomba n Saintis..hahaha
6.Apakah kartun atau rancangan tv yang anda gemari dan masih ingat sampai sekarang?
  • Thunder Cats, Doraemon, A.L.O.N.G (yg ada siti sifir tu)

7.Makanan ringan apakah yang akan anda borong di kedai?

  • Xtau la apa nama.Tp harga seposen je, n dlm tu ade mainan or belon

8.Nyatakan seorang rakan zaman kanak kanak anda yang anda teringin sangat nak jumpa sekarang..

  • Hamimi masrina..tuek tuek

9.Apakah gelaran anda masa kecik?

  • Mek Ya

10.nyatakan seberapa banyak rakan bloger anda yg anda ingin tau zaman kanak kanaknya..

  • Oklaa aku da tak tag sapa2 kali ni. Tapi kalo kak anem, Wani, Illya, Mimi, Hawa, Munie, Fatin nak jawab, leh jugak..x kisah pon..

ding dong.. buat kwn2 tercayam..

to all my beloved frens...

akibat drpd pengeboman Hiroshima dan Nagasaki, saya Wan Elira bt W Rosli sgt la minta maaf banyak2 kalo ter tag anda2 semua.Muahahahahahahaha.. weh, bkn salah aku dowh, aku ditag dlu. so aku tag la korang balik..alaa, sama je la kalo korang yang kena tag dlu..mmg konfem ah korang akn mengetag aku kan? kan? kan?
Bukannya slalu aku nak menjawab tag mahupon mengetag korang2 nih.Minggu ni jer..sbb boring and skolah cuti..*aku suke*..tp esok dah kena gi skool and jumpa ngan anak2 murid kesayangan. hisssshhh..x suka x suka.Jadi no more tagssss from me kot lps ni..kecuali la ada orang tag aku..haha..
terima kaseh la ye kerana menjawab tag2 tu.mesti korang pon tgah boring kan? sbb tu korang jawab jugak tag2 tu walaupun dlm keadaan terpaksa..wakakakakambing..
Jumpa lagi la ye di tag yang akan datang.. hihihihi..(aku bukan ape, aku terdorong nak buat post nih sbb aku tengok mcm banyak je kawan2 aku yang me'mention'kan nama aku masa jawab tag. macam salah je aku tag korang ek? xpe2 akan aku tag lg korang pasni)
P/s : malas la weh nak g skolah esok.ada sape2 nak ganti x untuk satu ari jer? amek la elaun aku yang x seberapa tuh..rm100 je sehari..(hahahahahahah nak ker ?)

Sunday, August 23, 2009

tag lagi ke?

to ain - ko ni memang da xde keje lain kan? asyik main tag jer.aku smpai sa x payah tgk nama2 orang yang ko tag pon aku da tau nama aku mesti tersenarai punye.nampak sngat aku nih baek ati je menjawb tag kawan2.
to sape2 yang kena tag dr aku - weh, jgn marah sama aku.aku pon macam kalian gak.kena tag. aku nak balas balik je. mana aci aku sorang je yang nak kena buat kan?
1. Berapa umur anda?
* 22 tahun, 8 bulan

2. Anda berasal?
* Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur..

3. Berapa adik beradik anda? Anak yang ke? Brp lelaki n perempuan?
* 3 siblings
* anak sulung
* 2 orang perempuan
* 1 orang lelaki

4. Sekolah terakhir anda?
* MRSM Kota Putra, Besut

5. Bila terakhir anda memotong rambut?
* last 5 months i guess

6. Shampoo apa yang anda gunakan sekarang?
* Head n Shoulder forever. i love my kepala and bahu ok..?

7. Anda gemar menjahit? Kalau tidak nyatakan sebab
* tidaklah sama skali..haha..bli atau tempah je.mana de mase nk blaja tu

8. Jika duduk di rumah, adakah anda suka menghias diri
* tunggu lah bila aku bersuami..

9. Apakah kerja rumah yang paling malas anda hendak lakukan?
* jemur baju, lipat baju pon malas jugak..

10. Soalan terakhir...bagi 5 kenangan MANIS yang tak dapat anda lupakan sampai bila bila
*menjadi seorang Wan Elira - nama tu masih xde lg kot aku jumpa kt dunia ni slain aku
*yang lain? i ve got a lot lot lots of sweet memories so x perlu la kot nk mention satu2 kat sini. lagipon semua kenangan tu tersangat la manis smpaikan kalo show off kat sini takut ramai plak semut hurung..( gula xde weh skarang. Supermas pon leh bli satu sorang je.kedekut! )

Tag ini dipanjangkan kepada:
* Munie
* Mimi
* Anem
* Illya
* Awa
* Wani
* Mekla
(hahahahah padan muka korang kena lagi skali)

Tuesday, August 18, 2009

tag dr ain

mentang mentang la aku tag dia, skang ni dia plak nak tag aku yer..*dush dush*..weh ain, utang tag yang lama tu aku kira hutang lg la. aku cm xnak jer menghebohkan apa apa pasal kekasih ati kesayangan jantung buat masa skarang.wakakambing..

1 - Nama timangan anda
  • Tatak wa maknanya kakak ya bg org yang x pelat. biasanya dipanggil oleh abg akem n k ti
  • Mc Ya - budak2 skolah rendah dan kaum kerabat shj
  • Eli - budak2 mrsm dan jgk panggilan skarang
  • syg - wohhhhhhhhhhhhooooooooooooooooooooooo..!!

2 - anda seorang yang..?

Konfem2 la aku seorang yang seksi,menawan dan berharta (ok, aku tipu)

3 - Lagu peveret

  • Temanku - Gerhana Ska Cinta
  • Encik mimpi's songs

4 - Makanan Kegemaran

  • Nasi ayam of course

5 - aku pon xpaham kat mana soalan nih ilang

6 - Warna kegemaran

  • Hitam
  • Putih
  • Biru

7 - Benda yang mesti ada dalam beg

  • purse
  • hape2 ( enset lah)
  • make up kit

8 - Kali terakhir menangis

  • da lama da..bulan 6 rasanya

9 - Sikap yang buat anda stress

  • cakap x serupa bikin
  • tikam belakang
  • perasan bagus

10 - Tag 7 kawan2 anda (ni paling aku ske )

  • anem(mls nk mention 'kak', bia nmpk muda sket)
  • mimi
  • illya
  • firah
  • awa
  • wani
  • munie

Tuesday, August 11, 2009

hutang tag dari kak zie

1. Sila ambil gambar beg yang anda bawa pergi kerja...


ni la beg yang aku slalu bawak ke hulu ke hilir pegi skolah. senang nak matching ng mana2 baju pon. pastu senang nak letak barang.ng buku2 nota skali aku sumbat dalam ni ha.Tapi pegi skolah je la aku bawak beg ni.kalo pegi lepak ng kawan2 ke, pegi pasar malam ke, aku bawak beg lain plak. xkan nak bawak beg ni kot.besar gedabak semacam jer rasanya.


Kemudian, sila ceritakan sedikit apa yang terkandung dalam beg kerja anda. Sila sertakan gambar sekali kemudian terangkan secara detail isi beg anda.

1 - botol air mmg sentiasa ada kemas di dalam beg ni. letih tekak tau memekak je ngann budak2 dalam kelas. mana2 aku pegi, aku ada air..boleh trus minum je..

2 - passion fruit body butter ni pon aku letak dalam nih. ye las, masuk klas pegang kapur pastu tangan trus tukar jadi kulit gajah. kasar n menggerutu..lepas mngajar trus aku sapu kat tangan. nanti nk kna salam ng budak2 after klas, so xde la tangan kasar je. sebb tu la budak2 tu cakap yang 'tangan cikgu elira lembut la'

3 - kunci bilik pemulihan wajib ada.kalo takde cmne aku nak masuk bilik kat skolah.nak suh aku merempat kat luar bilik ke..?

4 - extra jam tangan. kadang2 bile aku nak cepat, slalu jer lupa pakai jam. so nih la back up watch haha.. kat dalam bilik aku x de jam.apsal tah skolah tu xnak sediakan jam dlm bilik aku hek?

5- purse..yesss aku kaya!!

6 - dlam beg kecik nih ada alat2 mekap..ala, yang simple2 jer.yang x simple tuh letak kat rumah suda..mana sempat nak bermekap pon kat skolah

7 -vitamin..tapi jarang sgtla aku makan. walaopn ada dlm beg, tp slalu jer lupa makan

8 - pen nih biasa laa..pegi mae2 kalo x mnyonteng mmg x sah aku ni..

3. Nyatakan sebab2 anda suka beg kerja anda itu

aik, tadi mcm da jawab..sebab beg ni boleh campak apa saja n senang nak matching ng baju laa..
4. Sila nyatakan kenangan manis atau apa2 yg istimewanya beg itu pada anda
nih present dr mama .. so kena la jaga btol2.. kang mak aku tanya nape tak pakai beg dia beli, haru ha nak menjawab. lepas tu nanti dia da x belikan pape kat aku.alasannya sebb aku x penah nak pakai..terpaksa..
5. Sila tag 10 org yang lain
  1. mimi
  2. wani
  3. ain
  4. munie
  5. zafirah
  6. ramiza
  7. hawa
  8. kak anem
  9. dieyla
  10. illya



Thursday, July 16, 2009

anugerah yang terindah pernah ku miliki

This award datangnya dari Kak Zie Comel
Write 5 interesting facts about the person who gave you this award
  1. Sangat susah nak jumpa sebab dia jarang balik kampung :)
  2. Mama kepada Faris, isteri kepada abang min, kakak kepada en abdul rahim
  3. Pandai masak and buat kuih especially 'kek spongebob yang kaler pink and ijau tuh
  4. Banyak cakap n ske bercerita.1st time jumpa takut gak sbb xtau cmne nk msk line
  5. Kecik, molek dan cantik x macam wanita dh kawen n anak satu pon

Nah ni extra..

  1. Internet woman yang tegar.24/7 je online
  2. Blog dia manyak cantik wa tell u! tah lama mane dia bertapa nak hias blog tu
  3. ske sangat pegi jusco.dlm sume cerita2 dia,xpenah miss pon tempat tuh
  4. bila nak pindah rumah baru nie..??
Jot down 10 interesting facts about yourself of your hobbies
  1. Mengajar bdk2 yg xreti mbaca makes me crazy!
  2. Akan jd penanam anggur selepas raya ni..
  3. Baru je pulih dr kecelakaan di perasaan (jgn sapa2 nk tmbh nti aku smackdown)
  4. Sedang menikmati hidup (hidup ini indah bg org yg tau mghargainya)
  5. Suka memasak tapi x reti dan sedang belajar.
  6. Mudah kesiankan org, mdh jatuh cinta, dan akhirnya mudah kecewa. ( mudah je aku ni )
  7. Banyak duit tp x suka pegi shopping.
  8. Sangat x suka membazir dan over berjimat cermat
  9. Slamber, x suka nak ber'jangok2'..simple2 tu lg cantik la
  10. Telah terbuat satu benda yang x best dulu dan sedang menyesal.

Pick your 10 most deserving receipients and describe them.

  1. Awa - kwn skolh rendah.masih blaja d indon
  2. Yaya - kwn skolah rendah dan kwn d kala kbosanan
  3. Ramiza - kwn e.r.a and my best buddy kat mrsm pt
  4. Wani - best fren masa skolah rendah dan br keja kt klcc
  5. Dalini - kazen yang sgt gila2
  6. Dieyla - kwn skolah rendah dan jmpa blik kt mrsm kopu
  7. Razana - best buddy masa plkn kisana beach resort.
  8. Aye - kwn masa kt mrsm kopu
  9. Syuk - kwn masa mrsm kopu n junior archi fspu
  10. Aziyan - kwn masa skolah rendah n sdg buat master

Leave a comment on the receipient's blog to tell them they've been tagged .

hah buat la cepat sapa2 yang kena tuh.. padan muka..! Thanks to my dearest kak zie for this ever award. caya laa kak zie.. :P